7/26/2013

Psycho-Pass İnceleme Yazısı (Yorozuya Family Blog Turu)

Psycho-Pass

Bölüm Sayısı: 22
Yayın Tarihi: 12 Kasım 2012 - 22 Mart 2013
Tür: Aksiyon, Sci-Fi, Polisiye
Yazar: Urobuchi Gen, Miyoshi Hikaru

Kişinin ruh halinin ve kişiliğininin an ve an hesaplanabildiği bir gelecek düşünün. Bütün bu bilgiler kaydedilir ve incelenir.
"Psycho-Pass" ise bireyin insanlığını ölçen, standart kabul edilen bir terimdir.
Bu gelecekte, bireyin duygularını, arzularını ve her türlü eğilimini hesaplamak mümkün. Bu şekilde, bireyin suça eğilim oranını hesaplayabilmek ve suçluları yargılamakta mümkün.
Hikaye, bir grup polisin kamu düzenini koruma çabasını anlatıyor.

   Yukarıdaki ufak özette anlatıldığı gibi olaylar teknolojinin alıp başını gittiği bir gelecekte geçiyor. İnsanların evinin dekorasyonu, yemeklerinin kalorisi, ilerde seçeceği mesleği bile "Sibyl" adı verilen bir sistemle belirleniyor. Şahsen ev dekorasyonu ve kalori olayını istemedim değil neyse... Bu arada insan beyninin nasıl işlediğini çözmüş adamlar ve insanların suç işleme katsayılarını daha suçu işlemeden ölçebiliyorlar. Asıl olayımız burda başlıyor. Katsayısı belli bir sınırı geçmeyen ama kritik olan vatandaşlar terapi görerek sakinleşip, normal hayatlarına dönebiliyorlar ancak katsayısı düzelmeyenler üst düzey güvenlikli hapishanelerde yaşamaya devam ediyor. Günümüzde olsa bu olay kesin potansiyel suçluydum çevreye olan nefretim tiksintimle jsdhfgsdjhfksdgfj.
 
   Sınavlarında yüksek puanla ve temiz bir Psycho-Pass'a sahip Tsunemori Akane'nin müfettiş olarak işe girmesiyle animemiz başlıyor. Akanenin yanında ayrıca Ginoza Nobuchika adlı bir müfettiş ve bu 2 müfettişin emrinde çalışan Kougami Shinya, Kunizuka Yayoi, Kagari Shuusei ve Masaoka Tomomi adlı 4 tane de infazcımız var.
   Bu arada infazcılar, katsayısı zamanında artmış bir daha düzelemeyecek konumda olan ancak Sibyl tarafından infazcı olarak uygun görülmüş kişiler yani kamu güvenliği bürosunun av köpekleri oluyor. Olayın mantığı suçluları yakalamak için suçlu zihniyetleri kullanmak yani infazcıları...
   Birde güzel bir silah var Hükümgah(Dominator) diye çevirmişler.Silah doğrulttuğunuz kişinin psycho-passını ölçüp yargılanmaya uygun olup olmadığını belirliyor.Bu silaha daha fazla değinmek isterdim ama yine izleyin görün istiyorum silahın işlevini nasıl çalıştığını falan bu olaylar çok iyiydi.
 
   Anime boyunca 2 müfettiş ve 4 infazcı Makishima adında, hakkında başka bilgi olmayan bir adamın ayarttığı suçluları yakalamak için uğraşıyolar... Tabi sonra olaylar açıklandıkça değişiyor, beklenmedik gizli işler falan çıkıyor neyse ellemiyorum bu kısımları spoiler olmasın izleyin görün gençler.

   Bence bir oturuşta bitirmelik sürükleyici bir animeydi. Konusu ve çizimleriyle gayet güzeldi. Genelde konu gerçekçi bir şekilde işlenmişti ve gereksiz bulduğum bir olay olmadı baya sevmişim sanırım hdgfsjgfkasd. Aslında polisiye olaylar çok ilgimi çekmez ama burdaki teknolojinin insanın elini kolunu bağlamasıydı sanırım ilgimi çeken...
   Acaba kendi iradelerine mi güvenecekler yoksa sistemin kararlarına mı? çelişkisiydi asıl konuyu ilerleten.
   Final olarak beklemediğim bi finaldi bence... Öyle şaşırmalık değildi sadece düşünmediğim bi olasılıktı. Birde biraz yarımdı aslında daha açıklanması anlatılması gereken şeyler vardı ama neyse ki 2. sezon haberi onaylandı artık o zaman açıklanır diye düşünüyorum.

   Hepimizin bu şekilde extraları olucağını önceden söylemiştik... Bu turda bana düşen karakterler hakkında biraz bilgi vermek...





Tsunemori Akane: Bu animenin herşeyi iyilikten kurallardan sapmadan yapmak isteyen karakteri bu. Çalışkan bir yapıda olan Akane yüksek puanları ve temiz Psycho-Pass'ı ile topluma faydalı birey olarak görülmektedir.Aslında her türlü işe girebilecek özelliklere sahipken gelip Sibyl sisteminin onun için belirlediği işi tercih eder. İlk başlarda ahlaklı karakter tavırlarını hoş bulmadım ve işte bu animenin işe yaramaz başını sürekli belaya sokan kız karakteri bu diye düşündüm ama sonradan olaylar geliştikçe bu düşüncemden vazgeçtim.






Kougami Shinya: Bu da animemizin geçmişe saplantılı karakteri oluyor.Animenin en işe yarar karakteri bu diyebilirim suçlu gibi düşünme yeteneği ince ipuçlarını yakalayabilme zekasıyla Kamu Güvenliği Bürosunun gözardı edemeyeceği bir yetenek olduğu için infazcı olarak çalışmaktadır. Kaşlarından çok itildim ama bu serinin yakışıklısı kesinlikle Kougamiydi dhfksdjfhlsdjkf. Her ne kadar hikaye Akanenin etrafında dönüyor gibi olsa da bence asıl başrol Kougami.








Ginoza Nobuchika: Her gözlüklü karakterde olduğu gibi aşırı ciddiyet ve katı kuralcı yapısıyla sinir bozan, Akane'ye eşlik eden diğer müfettişimiz. Sanırım anime içinde en çok çaresizliğe düşen karakter buydu, çok iki arada bir derede kaldı. Kougami'nin olayları çözmekteki başarılı bakış açısını kıskandığını söyleyebilirim. Ayrıca seri boyu suç katsayım artacak potansiyel suçlu olacağım korkusu yaşadı.







Masaoka Tomomi: İnfazcılarımızın en yaşlı ve en deneyimlisi. Esprili ve babacan tavırlarıyla dikkat çekiyor.
--SPOİLER--
Aslında eski dedektiflerden olan Masaoka suç katsayısı arttığı için infazcı seviyesine düşürülmüştür. Ayrıca Ginoza Nobuchika'nın nefret ettiği babasıdır.
--SPOİLER--








Kagari Shuusei: Sibyl sistemi ilk çıktığında yapılan ölçümlerde suç katsayısı yüksek çıktığı için potansiyel suçlu sayılmıştır. Grubun eğlenceli çocuğudur. Aslında adalet, kanun gibi şeyleri umursamadığını sadece daha iyi imkanlara sahip olmak için infazcı olduğunu düşünmüyor değilim. Küçük yaşta potansiyel suçlu damgasıyla toplumdan dışlandığı için asi bir karakter.








Kunizuka Yayoi:
Grubun soğukkanlı resmi tavırlı hatta bence kuudere kızıdır. Sırf bu karakterin geçmişini anlatan bir bölüm olduğu için çok işin içine girmiyorum.
--SPOİLER--
Karanomori Shion ile ilişkisi vardır.
--SPOİLER--








Karanomori Shion: Kamu güvenliği bürosunda verileri ve delilleri analiz biriminde çalışmaktadır. Ayrıca gerektiğinde hackerlık falan yapmaktadır. Başka bir animeye alsak seksi okul hemşiresi olurmuş bence tam bir o karaktere sahip. Yine en çok işe beceren karakterlerden biri. 








Kasei Joushuu:
Kamu güvenliği bürosunda şef olarak çalışmakta. Hiçbir işe yaramayan bir karakter diye düşünmüştüm önceleri fazla görünmüyordu ama sonradan işe yaradığı ortaya çıktı diyebilirim sanırım üstü kapalı bir şekilde. Ayrıca çok kibirli olduğunu düşünüyorum mesela suç katsayısı yüzünden infazcı olanları adam yerine koymuyor.



Makishima Shougo: En sona kötü adamımızı bıraktım. Yine kötü adamımız amacı toplum düzenini yok etmek çünkü farklı olduğu için dışlanmış olan karakter...Makishima Sibyl sisteminin insanlar yerine karar vermesine karşı olduğu için bu sistemi yok etmek ister ve kendi elini kana bulamadan şuça meyilli kişileri ayartarak toplum düzenini bozmaya çalışır. Bu arada Makishima da Kougami gibi zeka seviyesi üstün bir karakter.
--SPOİLER--
Makishima ne kadar suça meyilli olsa da suç katsayısının artmadığı yada hükümgahların bunu ölçemediği nadir bir beyne sahiptir.Zaten tutuklanmasını imkansız kılan özelliği budur.
--SPOİLER--

Bayadır blog yazmama ve anime izlememe rağmen ilk kez animeyle ilgili yazı yazdım bilmiyorum seviyeli yazıyım dedim ama buda çok terbiyeli oldu galiba jsdhfkjsdhf neyse alışırım zamanla... Genelde çok fazla spoiler vermemeye çalıştığım için çok üstü kapalı olmuş olabilir yazım ama yapcak bişey yok izleyip görmeniz lazım. 

Benden bu kadar diyorum ve turu yarınki arkadaşım İlker'e devrediyorum ^^ 

6 yorum:

  1. Ay hiç başrol diye Akaneyi düşünmedimdi. Kim seksiyse başrol odur. Kaşını maşını yirim kfjsflsdf bütün spoileri de okudum zaten lkdjskfjsf gidiyim de izliyim hadi bitsin bugün işalla :')
    Güzel yaşmışın güzel gızım. Bay.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok önemli spoilerları yazmadım lan zaten
      kaşına itildim çünkü bunun gerçek insan halini düşününce belliki kaşı alınmış yokedilmiş ağdalanmış birine oynatmak lazım diye düşündüm jkkgjdhsgkfjhsd
      aslında makishima da seks beyaz saçlı karakter olaraktan bide sürekli gömleğinin beli yarısı içerde yarısı dışarda gezdiğinden

      Sil
    2. Saçtan kaybediyo....Oraya makasla dalacan anca o zaman seks olur.

      Sil
  2. Spoilerda göz kapaklarım otomatikmen kapandı kaarşimler. İşalla maşalla diyom ve listeme ekliyorum keensini sanki tam benlik bi animeymiş gibi bi hissiyata kapıldım. Yazana çizene eline koluna saalık allah sofrandan yogurdunu eksik etmesin bacım slkedfjlsjdflsjd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kjdshfjskhfksdhlfhjsdhfhs resmen spoi korkumla yazacağım varsa da yazamadım çoğu şeyi neyse olsun
      ay seninde seninde yoğurdun eksik olmasın jdkshfkjhlasdfhkjsd

      Sil
  3. Hayatımda gördüğüm en berbat anlatım ortaokul öğrenci kafası özet geçme tekniği kullanılmış!! Böyle yüzeysellik görmedim keşke izlemeseydin hiç bir şey alamamışsın !

    YanıtlaSil